Henry in contact met pensioenspecialist

Henry Jetten (‘57) had een vraag over zijn pensioen. Hij besloot contact op te nemen met het pensioenfonds. Hij koos voor de mogelijkheid om te ‘beeldbellen’. Hoe is dat bevallen?

Henry vertelt dat hij een best lastige vraag had over hoe het zit met je pensioen (en ook het nabestaandenpensioen) als hij later dit jaar naar een andere werkgever zou overstappen. “Op de website van het pensioenfonds kon ik het antwoord niet een, twee, drie vinden. Ik wilde er graag over praten.”

Zelf tijdstip kiezen
Henry: “Ik had net de laatste nieuwsbrief van Pensioenfonds APF gezien en daar stond een link in die je kon gebruiken als je een pensioenvraag had waarover je wilde beeldbellen. Bij de aanvraag moest ik vermelden waar mijn vraag over ging. Dat heb ik globaal omschreven. Ik kon meteen zelf aangeven op welke dag en welk tijdstip het gesprek uitkwam.”

“Gesprek was perfect voorbereid”
Henry vond het fijn om samen met zijn vrouw het gesprek te voeren. Ook daarom had hij gekozen voor beeldbellen. Uiteindelijk heeft het hele gesprek bijna een uur geduurd. “We waren echt onder de indruk hoe goed de adviseur die ons te woord stond zich had voorbereid. Hij had de vraag goed begrepen en onze situatie in kaart gebracht. Daarvan had hij een spreadsheet gemaakt die hij stap voor stap met ons heeft doorgenomen. Het was super duidelijk en helemaal op onze situatie afgestemd. We kregen allerlei scenario’s voorgelegd met concrete berekeningen daarbij. Alles bij elkaar veel meer informatie dan we vooraf hadden durven hopen.”

Mogelijk ook nog een vervolggesprek
Henry weet nu welke keuzes hij moet maken als hij straks bij een andere werkgever terecht komt en stopt als deelnemer van Pensioenfonds APF. “Wat ik bijvoorbeeld niet wist is dat je daarover een zogeheten ‘stopbrief’ krijgt van het pensioenfonds. Daarin staat precies welke keuzes er mogelijk zijn.” Henry vertelt dat de adviseur voorstelde om elkaar opnieuw te spreken, als hij de ‘stopbrief’ in huis heeft. “Dan bepalen we samen wat voor ons de beste keus is. Het gesprek was uitermate vriendelijk en informatief. We waren echt aangenaam verrast.”

Maak een afspraak
We helpen je graag verder als iets niet duidelijk is. Dat kan dus onder andere door met ons te beeldbellen. Dat is erg handig, want zo kun je jouw scherm met ons delen. Onze pensioenspecialisten kunnen dan samen met jou documenten bekijken en berekeningen maken met jouw gegevens. 

Maak een afspraak