Contact

Heb je vragen over je pensioen? Neem dan contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

Bel ons
Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur via 013 462 33 12. En per e-mail zijn we altijd bereikbaar.

Plan een beeldgesprek in als je nog aanvullende vragen hebt
Heb je een specifieke vraag over jouw pensionering, nabestaandenpensioen of arbeidsongeschiktheidspensioen? En kun je het antwoord hierop niet (online) vinden of heb je na eerder contact met ons nog aanvullende vragen? Plan een persoonlijk digitaal beeldgesprek in met onze pensioenspecialist. Tijdens het gesprek kun je jouw beeldscherm delen. Zo kun je bijvoorbeeld samen met onze pensioenspecialist documenten bekijken en berekeningen maken. Aan een videogesprek kunnen meerdere mensen deelnemen. Misschien vind je het prettig dat jouw partner, kind of financieel adviseur bij het gesprek is. Dat kan!

Plan een beeldgesprek

Stuur een brief
Stichting Pensioenfonds APF
p/a Achmea Pensioenservices
Postbus 90170
5000 LM TILBURG

Is je pensioen niet juist vastgesteld?
Wij zijn je graag goed van dienst. Daarom regelen we de pensioenadministratie en de uitkeringen zo goed mogelijk. Soms kan er iets misgaan. Hebben we je pensioen te hoog of juist te laag vastgesteld? En hebben we daardoor te veel of te weinig pensioen uitbetaald? Dan herstellen we dat volgens een vaste werkwijze. Wil je meer weten hoe we je pensioen opnieuw vaststellen? Wil je weten hoe we te veel of te weinig betaald pensioen verrekenen? Bekijk voor meer informatie ons herzieningenbeleid (pdf). Niet tevreden over de manier waarop we aanpassingen doen? Kijk dan bij Heb je een klacht.

Heb je een klacht?
Wij zijn je graag zo goed mogelijk van dienst en doen ons uiterste best de administratie en de uitkeringen zo goed mogelijk te regelen. Toch kan er weleens iets misgaan. We willen graag dat je jouw klacht meldt door ons een e-mail te sturen. Dat helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Het pensioenfonds behandelt je klacht volgens de klachtenprocedure (pdf).

Dit zijn de stappen. De volgorde is belangrijk:

  1. Geef de klacht door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices).
  2. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan het bestuur van het pensioenfonds.
  3. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Ombudsman Pensioenen voor advies.
  4. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Of niet verder gekomen met het advies? Ga dan naar de rechter.